A CIVITA cégcsoport 30 éve működteti Közép-Európa egyik legnagyobb kukoricamalmát. Az egészség-tudatos és free from élelmiszereket gyártó Civita Group Nyrt. elkötelezett a fenntartható jövőért. A CIVITA sikerének kulcsa a folytonos innováció és megújulási képesség, a piaci igényekre adott hatékony és gyors válasz.
A CIVITA Magyarországon egyedülállóan rendelkezik a kukorica alapú termékek diverzifikált palettájával:
- söripari, élelmiszeripari és állattakarmányalapanyag-beszállító (kukoricadara, kukoricaolaj)
- malomipari termék a lakossági piac számára (liszt, dara és lisztkeverékek)
- hagyományos és egyedülállóan magas rost tartalmú, rövid és hosszú formájú kukoricatészta termékcsalád és hidegen sajtolt kukoricaolaj termékcsalád lakossági piac számára
- CIVITA és Monostori márkanevek alatt saját termékek
- az áruházi Private Label (saját márkás) termék beszállító
- 100%-ban természetes úton lebomló, ehető, egyszer használatos CATERING kiegészítők (ehető tányér, pohár, szívószál)
Piaci fundamentumok
- A vásárlói szokások tudatosabbá válásával a hazai és európai free from élelmiszerek piaca is stabil növekedést mutat. A CIVITA termékek tökéletesen megfelelnek az egészségtudatos vásárlók elvárásainak, hiszen nem csak glutén- és GMO-mentesek, hanem magas rost- és E-vitamin tartalommal rendelkeznek.
- A Free from és gluténmentes élelmiszerek piaca 2018 óta folyamatos növekedést mutat: 2023-ra előbbi várhatóan 9,4%-kal, utóbbi pedig 10,3 %-kal növekszik évente.
- A CIVITA termékek alternatívái a hagyományos tésztáknak és liszteknek árban, állagban és ízben egyaránt; nemcsak a lisztérzékenységben szenvedő, hanem az egészségtudatos vásárlók számára is.
- A 636/2022.(XII. 30.) Kormányrendelet értelmében 2024. július 1-jétől nem lehet forgalomba hozni bizonyos egyszer használatos, műanyag pohár és tányér termékeket. Erre nyújtanak megoldást versenyképes áron a cégcsoport által kifejlesztetett, természetes úton lebomló pohár és tányér termékek.
Növekvő élelmiszeripari jelenlét
- A CIVITA stratégiája, hogy a kukoricamalom kibocsátásának minél nagyobb hányadát fordítsa saját gyártású, magasabb minőségű késztermékek gyártására. A termékfejlesztésük középpontjában a magasabb hozzáadott értékű termékek kialakítása és azok eladási mennyiségének folyamatos növelése áll. Az ehhez szükséges beruházások finanszírozása a részvénykibocsátással, pályázati források bevonásával és hitelfelvétellel valósul meg.
- A CIVITA célja, hogy minél több emberhez jusson el egészséges és fenntartható módon előállított terméke. Ehhez járul hozzá a CIVITA által kifejlesztett technológiák, melyeknek köszönhetően allergén és adalék mentesen készülnek el a CIVITA által gyártott termékek. Így az elkészült termékek nem tartalmaznak sem tojást, sem glutént, sem laktózt, nincsenek ízfokozó szerek, csak és kizárólag a tápláló, rostban kiemelkedően gazdag kukorica.
- Fontos pontja a CIVITA értékesítési stratégiájának, hogy növelje és területileg diverzifikálja az export értékesítését. A CIVITA eddig a késztermékeinek 50%-át exportálta a nyugat-európai piacokra, ahol a fogyasztóknál az egészség-tudatos életmód és táplálkozás egyre nagyobb hangsúlyt kap a mindennapokban. Ezeken a piacokon nem csak GMO-mentes kukoricaalapú élelmiszerek (pl. Németország, Franciaország, UK, Skandinávia) érhetőek el, így a CIVITA által gyártott GMO mentes termékre nagyobb mértékben van kereslet.
Ehető és természetes úton lebomló HORECA termékek az élhetőbb jövőért
- A 636/2022.(XII. 30.) Korm. rendelet módosította az egyes egyszer használatos, valamint egyes egyéb mű-anyagtermékek forgalomba hozatalának korlátozásáról szóló korábbi rendeletet, így 2024. július 1-jétől tilos lesz egyszer használatos műanyagból, továbbá oxidatív úton lebomló műanyagból készült tányérok, evőeszközök, poharak forgalomba hozatala Magyarországon.
- Erre nyújtanak megoldást versenyképes áron a CIVITA cégcsoport által kifejlesztetett, természetes úton lebomló pohár és tányér termékek.
- A CIVITA által fejlesztett egyszer használatos poharakés tányérok a jelenleg is előállított alapanyagból készülnek és emberi fogyasztásra is alkalmasak. Szükséges és elégséges paraméterekkel rendelkeznek az ételek és italok tárolására vonatkozóan, továbbá természetes úton 100%-ban lebomlanak
Környezettudatos működés a fenntarthatóságért
- A CIVITA Csoport mindig is törekedett arra, hogy a beszerzési, feldolgozási és gyártási tevékenysége során a lehető legkisebb legyen az ökológiai lábnyoma.
- A célunk, hogy 3 éven belül a gyártáshoz szükséges energiát 100%-ban megújuló energiaforrásból állítsuk elő. (A szükséges villamos energia 1/3 részét jelenleg már napelem állítja elő, a gázenergia kiváltására szalmatüzelésű kazánt használnak) számára.
Díjak és elismerések
- 2023 K&H családi vállalatok kiválósági díj környezetvédelmi fenntarthatóság kategória díjazottja
- 2021 Highlights of Hungary jelöltség a társaság kukoricából készült ehető és lebomló tányér és pohár termékeivel
- 2018 a Nők Lapja Egészség ajánlás a Civita magas rosttartalmú kukoricatésztáira
- 2017 Great Taste Award a Civita magas rosttartalmú kukoricatésztáira
- 2015 Farmer Expo termék nagydíja a magas rosttartalmú kukoricatészta számára
- 2014 Magyar Termék Nagydíj a Civita kukoricaolaj számára